Door Marketing Automation te implementeren krijgen bedrijven meer grip op het steeds complexer wordende leadgeneratieproces. Marketing automation gaat hand in hand met Inbound- en Contentmarketing.

Bij Marketing Automation gaat het om het verspreiden en/of personaliseren van content, het uitzetten van acties aan de hand van het gedrag van de prospect, het meten van resultaat en het automatiseren van activiteiten. Belangrijke aspecten zijn ook Leadscoring en Lead Nurturing. Inbound- of Contentmarketing is de methodiek, Marketing Automation is daarin ondersteunend.

Bureau Pieper helpt haar opdrachtgevers onder andere met slimme software oplossingen de marketingfunctie werkbaar te houden door deze te automatiseren waar dit kan.

DE VIER REDENEN WAAROM MARKETING AUTOMATION VAN TOEGEVOEGDE WAARDE IS

1 VERANDEREND KOOPGEDRAG
VRAAGT OM AUTOMATION

Internet is onze voornaamste informatiebron als het gaat om aankoopbeslissingen. Ook in B2B zien we de verschuiving van persoonlijke verkoop naar online interactie. Wij beschikken over diverse softwarepakketten die het gemakkelijk maken om contactmomenten te automatiseren.

2 HET SCHEELT TIJD EN GELD

Verkoop wordt productiever als ze geen tijd verspillen aan koude of lauwe leads. Door de ‘salesfunnel’ te automatiseren kan sales meteen en gerichter inspelen op de behoefte van de klant.

3 DIGITALE NIEUWSBRIEVEN
ZIJN MINDER EFFECTIEF

De impact van emailmarketing is nog steeds hoog. Relevantie is echter cruciaal. Gerichte en gepersonaliseerde e-mailcampagnes gebaseerd op gebeurtenissen in die customer life cycle, leveren wel de gewenste resultaten op.

4 MARKETING AUTOMATION WORDT
GEMAKKELIJKER EN GOEDKOPER

Vier jaar geleden moest je flink in de buidel tasten om marketing te automatiseren. Bureau Pieper werkt samen met diverse software providers. Voor een paar tientjes per maand maken wij marketing automation voor het MKB bereikbaar.

ONZE LAATSTE UPDATES

Registreer vandaag gratis en
ontvang Store-E één maand op proef.

Manage content 2 tell your Story