OUR BLOG

25 aug 2016
Pieptalk colporsleur. Afbeelding van man in pak met tijgerhoofd

Colporsleur

De netwerktijger die zonder marketing automation werkt aan 7 contactmomenten.

U kent ze wel. Ze hebben nooit tijd, altijd haast, netwerktijgers pur sang, altijd op zoek naar de volgende prospect. Houden van lunches, diners en borrels. Ze worden vrolijk van targets en ze kosten een bedrijf ongeveer een ton per jaar…. De salestijger van de jaren 90 is rijp voor een transitie waarbij de inspanningen die ze doen moeten opwegen tegen de scoringskansen. Dit vraagt om een integrale benadering van sales & marketing.

Nurtering
Vrijwel de meest interessante ontwikkelingen in marketingland zijn ‘lead nurtering’ en ‘marketing automation’. Leads worden vanuit één database systematisch en automatisch door middel van verschillende contactmomenten opgewarmd. Dit proces versterken we met enkele “event driven” activiteiten. Zodra we weten of en waarvoor een bedrijf in de markt is wordt de marketinglead een saleslead. Dan kan onze salestijger een afspraak maken om de deal te sluiten.

Efficiënt
Deze aanpak scheelt  vele telefoontjes en bezoekjes. Dit bespaart tijd en geld, verhoogt het vertrouwen en creëert meer ruimte voor het vinden van nieuwe leads. Eigenlijk een win-win situatie want de investering in leadnurtering en automation verdient zichzelf dus aantoonbaar terug.

Leercurve
Natuurlijk klinkt dit makkelijker dan het daadwerkelijk is. Een proces is uit te denken en te automatiseren maar dan begint het pas. Meten of het werkt, verbeteren waar nodig, variaties testen en elementen toevoegen is nodig om toe te werken naar het gewenste resultaat. Maar als het eenmaal werkt kan er worden opgeschaald. Bijkomend voordeel is dat een computer niet overspannen wordt van meerdere contactmomenten en het opvolgen van 10 of 100.

mm

perry

Wij geloven in een dienstverlening die inspireert, kansen creëert en een bijdrage levert aan groei. Groei van organisaties door het realiseren van commerciële doelstellingen en professionele groei van medewerkers met betrekking tot het denken en handelen vanuit marketing. Wij zien marketing als hoofdzaak. Een gebrek aan een integrale marketingbenadering veroorzaakt kopzorgen.

Write a Reply or Comment