OUR BLOG

25 aug 2016
Pieptalk, sociale medium. magic crystal ball on a table

Sociale Medium

Het vriendje van … die zichzelf na enkele posts en likes een social media expert noemt.

Handig! Een kennis, neefje of buurmeisje die voor u de sociale media beheert. Maar wat maakt iemand een specialist? Wanneer iemand meer kennis heeft dan u? Dan is de kans vrij groot dat iedereen onder de 25 een specialist is op dit gebied. Sociale media verliezen aan kracht! Zou het komen omdat veel bedrijven een kanaal inzetten voor het zenden van ‘content diarree’?

Social musthave?
Sociale media worden vaak ingezet en zelfs gezien als een must have voor het bedrijf. Dit is een illusie die wij u graag ontnemen. Als je niet oprecht gelooft in een transparante, open, menselijke organisatie, als je niet houdt van het digitaal in contact staan met klanten, doe het dan vooral niet. Er zijn tal van mogelijkheden om uw onderscheidende vermogen goed tot uiting te laten komen en waar klanten en potentiele klanten (wel) van gecharmeerd zijn.

Make it personal
Wilt u toch met sociale media aan de slag? Bewandel dan een professionele weg. Bepaal een strategie als onderdeel en versterking van de gehele ‘customer journey’. Verdeel  de verantwoordelijkheid per kanaal over verschillende disciplines zoals bijvoorbeeld klantenservice, sales, marketing en iemand vanuit het management.  Op kritische momenten bent u degene die kan inhaken namens het bedrijf. Natuurlijk kan de marketing afdeling een bijdrage leveren als het gaat over leuke, vermakelijke of commerciële content.  Maar maak dat alleen nooit het hoofddoel van de activiteiten. Sociale media zijn bij uitstek geschikt om te luisteren en om de dialoog aan te gaan met uw doelgroep(en).

mm

perry

Wij geloven in een dienstverlening die inspireert, kansen creëert en een bijdrage levert aan groei. Groei van organisaties door het realiseren van commerciële doelstellingen en professionele groei van medewerkers met betrekking tot het denken en handelen vanuit marketing. Wij zien marketing als hoofdzaak. Een gebrek aan een integrale marketingbenadering veroorzaakt kopzorgen.

Write a Reply or Comment