Werkwijze van Bureau Pieper

WERKWIJZE

RESULTAAT GEGARANDEERD!

Wij (be)denken, doen en zijn pragmatisch. Onze pragmatische werkwijze helpt om doelstellingen te bereiken op basis van informatie en analyses. 7 opeenvolgende stappen vormen hiervoor de basis:

 

  1. Strategiesessie voor het bepalen van realistische doelstellingen in verhouding tot het beschikbare budget, het inventariseren van de kansen, doelgroepbepaling, het verzamelen van goede ideeën en het definiëren van de merkbelofte als basis voor de communicatie boodschappen op basis van het onderscheidende vermogen
  2. Conceptueel uitwerken van de creatieve merkbelofte, communicatie boodschap(pen) die emotioneel prikkelen en ‘customer journey’ op basis van onder andere (regionaal) mediaonderzoek en analyse van de concurrentie
  3. Plan voor de marktbenadering definitief maken en keuzes maken met betrekking tot de middelen en media die we gaan inzetten
  4. Ontwikkeling en creatie middelen en content
  5. Uitvoeren operationele taken
  6. Meten en evalueren resultaten
  7. Optimaliseren van de campagne om resultaat te boeken
Ipad met illustratie agile werkmethodiek

AGILE WERKMETHODIEK

Resultaat garanderen kan alleen op basis van een goede samenwerking tussen ons en onze opdrachtgevers. Als basis voor deze samenwerking geven wij de voorkeur aan een Agile werkmethodiek. Een succesvolle marketingstrategie wordt geïmplementeerd op basis van voortschrijdend inzicht. We bepalen vooraf de richting en het eindpunt.

Gedurende de samenwerking formeren we een vast team bestaande uit medewerkers van onze opdrachtgever en Bureau Pieper. Binnen dit team worden periodiek activiteiten en commerciële acties gepland, keuzes gemaakt en gebudgetteerd om zo toe te werken naar het gewenste resultaat. Gedurende de looptijd wordt een aantal keer een campagneoverleg gepland om de voortgang te bewaken en eventueel bij te sturen. Het werkoverleg dient om resultaten te analyseren ten opzichte van de doelstellingen zodat wij onze gezamenlijke aanpak kunnen optimaliseren. Deze Agile marketingaanpak is efficiënt en effectief omdat we continue werken aan resultaatgerichte sprints met:

  1. Snelheid & flexibiliteit
  2. Gezamenlijke en gedeelde kennis & engagement
  3. Meten en evalueren van doelen en optimaliseren

Afhankelijk van de beschikbare competenties en vaardigheden binnen het team vervullen wij de rol van manager of nemen wij de verantwoordelijkheid voor de uitvoering. Wij maken plannen om ze uit te voeren, niet om ze te archiveren in een bureaula. Idealiter zal onze rol wijzigen of in zijn geheel verdwijnen omdat wij de mensen binnen de organisatie van onze opdrachtgevers bij de hand nemen en ze leren te denken en handelen vanuit de gedefinieerde merktbelofte

F.A.Q.

Elke klant is voor ons uniek en passend bij elke klantvraag leveren wij altijd maatwerk. Toch is er een aantal vragen dat regelmatig terugkomt in ons werk. Wij geven bijvoorbeeld antwoord op vragen als:

Hoe kunnen wij (weer) groeien en waar liggen onze kansen?

Overspannen markten, overspannen hoofden. Met die vier woorden zijn de meeste markten anno nu te kenmerken. Of het nu gaat om markten voor producten of diensten of om de arbeidsmarkt. Er is een koortsachtige zoektocht naar kansen. En toch valt er nog veel te winnen.

Wij kijken anders, denken anders en helpen onze klanten om kansen te creëren en te benutten met een pragmatisch resultaatgericht plan dat specifiek is in ‘hoe’ te concurreren ‘voor’ welke doelgroep door het creëren van waarde.

Hoe vertaal ik ons onderscheidende vermogen in een heldere positionering?

Vertrouwen, eerlijk, transparant, kwaliteit, klantgericht en nog meer open deuren. Het zijn randvoorwaarden voor succes. Heel goed maar…. STOP HIER MEE dit te benoemen als onderscheidend vermogen. Het is je bestaansrecht en saai. Heel goed zijn is heel gewoon en er is dus niemand die erover praat.
Wij helpen onze klanten met ideeën en het formuleren van een boodschap die wel beklijft. Wij helpen onze klanten voorop te lopen met opmerkelijke producten, diensten, service, prestatie en communicatie. Wij maken de verhalen die een grote kans hebben zich wél te verspreiden.

Hoe zetten wij ons merk in de markt en bereiken wij onze doelstellingen?

Het is geen toeval dat succesvolle ondernemingen continue aandacht besteden aan de integrale marketingfunctie. Het opstellen van een consistent en creatief marketingplan is echter nog niet makkelijk. Omgevingsfactoren worden steeds complexer. De concurrentie wordt heftiger, het gedrag van klanten is aan verandering onderhevig, de technologische ontwikkelingen gaan maar door en de diversiteit aan media blijft maar toenemen. Luisteren naar de klant, de dialoog aangaan, waarde creatie en reageren binnen de veranderlijke wereld waarin wij ondernemen, is belangrijker dan ooit.

Door het inzetten van marketing en de juiste middelen en media verdienen wij geld voor onze klanten. In zeven eenvoudige stappen helpen wij onze klanten aan aantoonbaar commercieel succes. Ook met een beperkt budget zien wij altijd mogelijkheden.

Wat kan ik doen om nieuwe klanten te vinden?

Wij roepen al jaren dat technologische, economische en maatschappelijke veranderingen het gedrag van (potentiële) klanten meer dan ooit beïnvloedt. In contact komen, zijn en blijven is noodzakelijker dan ooit en met de mogelijkheden van vandaag, complex.

 

Gebruikmakend van alle mogelijkheden (middelen en media, zowel online als offline) zetten wij onze creativiteit, kennis en ervaring in voor die bedrijven die behoefte hebben aan opvallende, creatieve en prikkelende communicatie met als doel het enthousiasmeren van nieuwe klanten. Bureau Pieper heeft veel ervaring met het opzetten en uitvoeren van ‘maatwerk’ en geautomatiseerde lead werving en/of lead nurtering trajecten. Ook helpen wij onze klanten met het in kaart brengen van de gewenste ‘customer journey’ en deze te vertalen in een overtuigende communicatiestrategie.

Hoe verhogen wij de loyaliteit van onze klanten?

Veel bedrijven zijn altijd weer op zoek naar de volgende klant. Een arbeidsintensieve en dure werkwijze. Een klant behouden en een ‘fan’ van hem maken is veelal interessanter en draagt meer bij aan de groeistrategie. Klantretentie is één van de belangrijkste factoren voor de winstgevendheid van een onderneming, nu en in de toekomst.

Hoe verhogen wij de betrokkenheid en motivatie van onze medewerkers?

Alleen maar controleren, focussen en managen op basis van KPI’s is niet langer toereikend. Ondernemingen die in deze tijd boven gemiddeld presteren zijn ondernemingen met een sterk ontwikkeld waardensysteem en een duidelijke identiteit, een merk DNA dat alles en iedereen in deze organisaties stuurt.
Bureau Pieper helpt haar klanten met ‘internal branding’ door het ondersteunen van medewerkers om het merk te ‘leven’ en de merkbelofte beter in te vullen. Internal branding beïnvloedt op positieve wijze het gedrag, de communicatie en de prestatie. Hierdoor wordt het gat tussen imago en gewenste identiteit kleiner. Met alle positieve gevolgen van dien.

Hoe automatiseren en optimaliseren wij de marketing en salesfunctie?

Waar vinden wij een marketing duizendpoot met veel ervaring die ons ontzorgt?

Binnen ons marketingvak zijn er veel mogelijkheden om doelstellingen te bereiken. Het nadeel hiervan is de toenemende complexiteit. Marketingprofessionals moeten van alle markten thuis zijn. Online analyses, CRM strategie, leadwerving, website optimalisatie, content creatie en creativiteit brengen we onder in één functie. Het resultaat valt vaak tegen.

Bureau Pieper ondersteunt haar opdrachtgevers met hands-on marketeers gespecialiseerd in onder andere online marketing of contentmarketing. Binnen deze specialisaties is namelijk het meeste te winnen voor een groot deel van de MKB bedrijven. Daarbij kunnen onze opdrachtgevers en onze specialisten terugvallen op de bredere kennis en ervaring van bureau Pieper. Zo worden zij ondersteund en gevoed met creativiteit of specialistische kennis om het maximale te bereiken. Daar worden we allemaal vrolijk van.

BLIJF IN CONTACT

Laat een bericht achter voor meer informatie of een inspirerend gesprek.



ONZE LAATSTE UPDATES